de Club in het kort

De club in het kort

In de jaren ’70 en ’80 werden in Nederland heel wat tennisverenigingen opgericht. Zo ook in de toenmalige gemeente Mariekerke bestaande uit de 3 dorpen Meliskerke, Aagtekerke en Grijpskerke: er werd een tennispark aangelegd aan de Kelderweg, midden tussen deze 3 dorpen. De vereniging werd TV Mariekerke gedoopt. In 2015 hebben bestuur en leden van onze vereniging besloten dat het tijd was voor een nieuwe identiteit. De gemeente Mariekerke was al lang opgegaan in de gemeente Veere en de naam sprak niet erg tot de verbeelding. Sinds het voorjaar van 2015 heet onze vereniging daarom Tennisclub Walcheren.  Wat niet veranderd is: we blijven een kleine, gezellige club met 3 kunstgrasbanen, landelijk gelegen in de gemeente Veere.

Daarnaast is er afgelopen tijd flink geïnvesteerd in moderne en aantrekkelijke voorzieningen wat maakt dat de accommodatie en speelcondities bij TC Walcheren aan de hoogste verwachtingen van een moderne club voldoen. In de toekomst zal er geïnvesteerd blijven worden om dit niveau minimaal vast te houden.

Ook hebben we de afgelopen tijd flink geïnvesteerd in moderne, aantrekkelijke voorzieningen waardoor onze accommodatie kan voldoen aan de hoge verwachtingen die horen bij een moderne club. De komende jaren zal waar nodig en mogelijk blijvend worden geïnvesteerd om aan de wensen van de leden te voldoen.

Bij TC Walcheren kunt u, naast recreatief tennissen met andere leden, deelnemen aan diverse activiteiten. Desgewenst kunt u les nemen bij een professionele trainer. Ook kunt u zich inschrijven voor deelname aan de KNLTB competitie of de dorpencompetitie.

Heeft u interesse om bij ons te komen tennissen, kijk dan onder de menuknop “lid worden”. Voor de contributie hoeft u het in ieder geval niet te laten. Wilt u graag meer informatie: bel dan gerust met iemand van het bestuur, kijk voor contactgegevens onder de menuknop “bestuur, commissieleden en trainer”.
U bent van harte welkom bij TC Walcheren.